Již podruhé navštíví Aviatickou pouť letoun Beech C45H Expeditor "Southern Comfort"
Letoun vyroben v r1942 jako AT-7 pro výcvik navigátorů a bombometčíků. Po skončení války přestavěn v roce 1952 na vojenský kurýrní C45G a o rok později na C45H.
Do r1957 sloužil u USAF SAC - Starategic Air Command u letky která zajišťovala dopravu vládních činitelů a VIP osob. Z tohoto období pochází bledě modrý pruh. Byl tedy využíván vládními činiteli. Je tedy možné, že byl využíván také na trupu prezidentem Eisenhowerem, jehož pilotem byl Paul Tibbets - pilot letounu Enola Gay.
Po r1957 uskladněn a později z vojenských rezerv prodán do soukromých rukou.
V r1990 dovezen do Velké Británie a pozdeji do Irska.
V roce 2014 po osmi letech na zemi byl zakoupen ceskymi majiteli a na zvláštní výjimku přeletěl z letiště Weston (Dublin) do Dílen ARC letiště Duxford (UK).
Po půlroční rozsáhle revizi přistál v září 2014 po čtyř a pul hodinovém letu v ČR. Nyní je provozován v České Republice skupinou PURE AVIATION, létá zejména na leteckých dnech a k reklamním a filmovým účelům. Letoun jste také mohli vidět ve filmu Filipa Renče Lída Bárová.
Data from Jane's Fighting Aircraft of World War II.[127]
General characteristics
Crew: 2 pilots
Capacity: 6 passengers
Length: 34 ft 2 in (10.41 m)
Wingspan: 47 ft 8 in (14.53 m)
Height: 9 ft 8 in (2.95 m)
Wing area: 349 ft² (32.4 m²)
Empty weight: 6,175 lb (2,800 kg)
Loaded weight: 7,500 lb (3,400 kg)
Max. takeoff weight: 8,727 lb (3,959 kg)
Powerplant: 2 × Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior" radial engines, 450 hp (336 kW) each
Performance
Maximum speed: 225 mph (195 knots, 360 km/h)
Range: 1,200 mi (1,000 NM, 1,900 km) at 160 mph (260 km/h)
Service ceiling: 26,000 ft (7,930 m)
Rate of climb: 1,850 ft/min (9.4 m/s)