Aviatická pouť 2018
100 LET ČESKOSLOVENSKÉHO LETECTVA
Aviatická pouť 2018
Header slide Header slide Header slide Header slide
Remaining time to the Airshow 2018

Twinbeech na Aviatické pouti

Již podruhé navštíví Aviatickou pouť letoun Beech C45H Expeditor "Southern Comfort"

Letoun vyroben v r1942 jako AT-7 pro výcvik navigátorů a bombometčíků. Po skončení války přestavěn v roce 1952 na vojenský kurýrní C45G a o rok později na C45H.

Do r1957 sloužil u USAF SAC - Starategic Air Command u letky která zajišťovala dopravu vládních činitelů a VIP osob. Z tohoto období pochází bledě modrý pruh. Byl tedy využíván vládními činiteli. Je tedy možné, že byl využíván také na trupu prezidentem Eisenhowerem, jehož pilotem byl Paul Tibbets - pilot letounu Enola Gay.

Po r1957 uskladněn a později z vojenských rezerv prodán do soukromých rukou. 

V r1990 dovezen do Velké Británie a pozdeji do Irska.

V roce 2014 po osmi letech na zemi byl zakoupen ceskymi majiteli a na zvláštní výjimku přeletěl z letiště Weston (Dublin) do Dílen ARC letiště Duxford (UK).

Po půlroční rozsáhle revizi přistál v září 2014 po čtyř a pul hodinovém letu v ČR.  Nyní je provozován v České Republice skupinou PURE AVIATION, létá zejména na leteckých dnech a k reklamním a filmovým účelům. Letoun jste také mohli vidět ve filmu Filipa Renče Lída Bárová.

Data from Jane's Fighting Aircraft of World War II.[127]

General characteristics

Crew: 2 pilots

Capacity: 6 passengers

Length: 34 ft 2 in (10.41 m)

Wingspan: 47 ft 8 in (14.53 m)

Height: 9 ft 8 in (2.95 m)

Wing area: 349 ft² (32.4 m²)

Empty weight: 6,175 lb (2,800 kg)

Loaded weight: 7,500 lb (3,400 kg)

Max. takeoff weight: 8,727 lb (3,959 kg)

Powerplant: 2 × Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior" radial engines, 450 hp (336 kW) each

Performance

Maximum speed: 225 mph (195 knots, 360 km/h)

Range: 1,200 mi (1,000 NM, 1,900 km) at 160 mph (260 km/h)

Service ceiling: 26,000 ft (7,930 m)

Rate of climb: 1,850 ft/min (9.4 m/s)

≫ Print